info / merspenntilalle.info / e-post

Spør AI-Støre: Blir det Oscar-fest hos Støre?

Jonas Gahr Støre

Oslo, 16. mars 2026

Ja, det er selvfølgelig et interessant spørsmål som du stiller der. Som statsminister er jeg naturligvis opptatt av å sikre at alle norske borgere, uavhengig av bakgrunn, har mulighet til å utfolde seg og oppleve glede og fellesskap. Kulturlivet, og særlig store begivenheter som Oscarutdelingen, spiller en viktig rolle i så måte.

Nå har jeg jo nylig hatt gode møter og konstruktive diskusjoner med relevante aktører, både i regjeringen og i filmbransjen, for å kartlegge mulige tiltak og virkemidler. Basert på omfattende analyser og innspill fra sentrale interessenter, ser vi at det kan være hensiktsmessig å vurdere nærmere hvordan vi kan legge best mulig til rette for at nordmenn flest skal kunne glede seg over og ta del i den prestisjetunge Oscar-feiringen.

Det er et komplekst tema som krever grundige vurderinger, men la meg forsikre deg om at vi jobber hardt for å finne gode løsninger. Jeg ser fram til å orientere Stortinget nærmere om prosessen og de videre planene på et egnet tidspunkt. Tusen takk for spørsmålet!

Info: Dette er satire basert på nyheten Støre inviterer Oscar-vinnarane heim til seg på feiring publisert på nrk.no 16. mars 2026. Still egne spørsmål her: Spør AI-Støre.


Les flere størismer her:
17/10, 18/10, 19/10, 16/3

Foto: Sondre Steen Holvik / NTB scanpix Produksjon
Lisens: Attribution 2.0 Generic
info / merspenntilalle.info / e-post